Hatékony otthoni munkavégzés: hogyan tervezzük meg jól a napirendünket?

Home office - hatékony munka otthon
Hatékony otthoni munkavégzés: hogyan tervezzük meg jól a napirendünket? Hogyan oszthatjuk be a napunkat úgy, hogy beleférjen minden, amit elterveztünk?

Hogyan lehet hatékony az otthoni munkavégzés?

Hogyan oszthatjuk be a napunkat úgy, hogy beleférjen minden, amit elterveztünk?

 

Home office

Az elmúlt évek egyik fő hozadéka az otthoni munkavégzés elterjedése.

Remek lehetőség annak, aki online vagy nem helyhez kötötten tudja végezni a munkáját, akár vállalkozóként, akár munkavállalóként. Hiszen megspóroljuk a munkába járás idejét, dolgozhatunk a saját ritmusunkban, és beiktathatunk olyan tevékenységeket vagy elintézhetünk olyan ügyeket, amiket egy kötött munkaidőben és munkahelyen nem biztos, hogy tudnánk.

Azonban az otthoni munkának vitathatatlan előnyei mellett akad hátránya is. Azzal, hogy a munka megjelent a privát szféránkban, abban a térben, ahol a családunkkal vagyunk, ahol pihenünk és feltöltődünk, nehéz meghúzni a határt a munka és az otthoni elfoglaltság között. Megannyiszor előfordul, hogy elvonja a figyelmünket a házimunka, a mindennapi elintéznivalók, apró-cseprő dolgok, amik az utunkba kerülnek.

Nem is olyan könnyű megtartani az egyensúlyt, mint ahogy első ránézésre tűnik. Megesik, hogy egy idő után azt vesszük észre, mindennel foglalkozunk, csak a munkánkkal nem. Vagy pedig a másik véglet: mivel a munka kéznyújtásnyira van, így egész nap dolgozunk, még este is, még éjszaka is…

Rendszert kell vinni a napjainkba, hogy ne csússzon teljesen szét egy-egy napunk, és ne nőjenek a fejünkre az elintézetlen feladatok. Meg kell találni azokat az időréseket, amikor csak a munkával foglalkozhatunk.

Összegyűjtöttem néhány hasznos tippet, hogy miként tudjuk megtervezni a napunkat úgy, hogy beleférjen minden, amit elterveztünk.

 

3 tipp a hatékony otthoni munkavégzéshez

Készítsünk napirendet!

  • Keressük meg azokat az időszakokat, amikor a leghatékonyabbak vagyunk. Fontos, hogy meghatározzuk, mikor, melyik napszakban tudunk a legtöbb időt a munkára, és a legnehezebb, legnagyobb figyelmet igénylő feladatokra fordítani. Reggel, esetleg délután?
  • Írjuk össze, milyen tevékenységeket tudunk elvégezni akkor is, ha a családtagjaink, a gyerekek otthon vannak velünk, például házimunka vagy egyszerűbb ügyek lebonyolítása!
  • Határozzuk meg azokat az idősávokat, amikor nem dolgozunk! Ez az idő legyen csak a családunké, a barátoké, fordítsuk kikapcsolódásra, sportolásra, foglalkozzunk a hobbijainkkal! Ilyenkor ne válaszoljunk munkával kapcsolatos hívásokra, üzenetekre!

Koncentrált munka

Abban a néhány órás idősávban, amikor a leghatékonyabban, legnagyobb figyelemmel tudunk dolgozni, akkor semmi mással ne foglalkozzunk, csak a munkával! Lehetőleg ne vegyük fel a telefont, nem válaszoljunk levelekre, és főleg igyekezzünk nem a közösségi oldalak hírfolyamát görgetni… 😊

Így sokkal több feladattal tudunk végezni, mintha folyton megszakítjuk a munkát, kiesünk belőle, aztán megint plusz idő, amíg újra felvesszük a fonalat és belelendülünk abba, amit abbahagytunk korábban.

Időmérés

Kezdjük el mérni, mennyi időt vesz el egy-egy feladat, tevékenység, munkafolyamat vagy egy poszt megírása, közzététele!   Az sem árt, ha megmérjük, ténylegesen mennyi ideig tartott egy 5 perces szünet (csak még berakok egy mosást, ha már itthon vagyok…).😊 Meglepő, mi mindennel megy el az idő, amiről azt hisszük, mindössze csak néhány perc!

 

Hasznos időmérő alkalmazások:

  • Toggl
  • Clockify

Te hogyan boldogulsz az otthoni munkavégzéssel?

Próbáld ki ezeket a tippeket, hogy ne váljon teherré a home office!

Kapcsolódó tartalom

Lennének még kérdéseid?

Szeretnél többet megtudni a munkámról?

Keress meg és beszéljünk, hogyan támogathatom a vállalkozásod!

Scroll to Top